We doen er alles aan om te zorgen dat je tevreden bent met Merino Love. Hieronder vind je alles wat je moet weten over ons assortiment en de zorgvuldige garantievoorwaarden die we bieden. Ontdek hoe wij er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met je aankoop en geniet van de luxe van Merino wol, dag na dag.

FAQ’s over de garantie

Bij Merino Love doen we er alles aan om onze sokken in topconditie bij je af te leveren. Toch kan het voorkomen dat een bestelling tijdens transport beschadigd raakt of dat er een ander probleem optreedt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien moet je ons binnen twee maanden na het constateren van het gebrek hierover informeren. Als het gebrek onder de garantie valt, zorgen wij voor een kosteloze reparatie of vervanging.

Onze producten behoren een lange levensduur te hebben. Door intensief gebruik, slecht passende schoenen of onjuist wassen kan er echter slijtage optreden. Ook kan er soms een productiefout zijn, zoals loslatend stiksel, zwakke garens of rafelende randen. Als dit gebeurt op plaatsen waar dit niet hoort, kun je gebruikmaken van de garantie. We lossen het samen met onze fabrikant op en zorgen ervoor dat je een perfect product ontvangt.

Wanneer de sokken slijtage vertonen ten gevolge van veelvuldig of onjuist gebruik, valt dit niet onder de fabrieksgarantie. Slijtage bij alleen de grote teen of hiel, een losgetrokken boord of gaten veroorzaakt door motten of teennagels zijn voorbeelden van beschadigingen die niet onder de garantie vallen. Vooral te scherpe teen nagels kunnen gedurende één actieve dag al een dunne plek in de sokken veroorzaken. In dit geval vervalt het recht op garantie.

Bij Merino Love doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat onze sokken veilig en wel bij jou aankomen. Gelukkig gebeurt dit zelden, maar mocht er toch schade ontstaan tijdens de levering, laat het ons dan direct weten via e-mail of telefoon. We zorgen er dan voor dat je bestelling snel en in perfecte staat wordt vervangen. Zo kun je alsnog genieten van de kwaliteit die je van ons gewend bent.

We doen er alles aan om te zorgen dat je tevreden bent met sokkenzaak.nl. Het kan toch soms voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Als iets niet naar wens is en je toch een klacht hebt dan raden we je aan deze eerst bij ons kenbaar te maken via email: info@sokkenzaak.nl. Wij reageren dan zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, inhoudelijk op je klacht.

We proberen altijd eventuele klachten naar tevredenheid op te lossen. Mocht het desondanks toch gebeuren  dan we er samen niet uitkomen dan is het goed om te weten dat wij aangesloten zijn bij Stichting WebwinkelKeur. Als een klacht niet door ons binnen 14 dagen opgelost kan worden heb je via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/ de mogelijkheid een geschil in te dienen.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan heb je dus de mogelijkheid deze te deponeren via dit platform van de Europese Unie.

Staat jouw vraag er niet tussen? Wij zijn altijd dichtbij om je te helpen! Neem via hier contact met ons op.